Het verhaal over de creditcard

Mijn man heeft deze week een ongevraagde Visa debetkaart ontvangen van een bedrijf dat netSpend heet. Het was zeker een vreemde ervaring om een kaart te ontvangen die er officieel uitzag in plaats van een vooraf goedgekeurd aanvraagpakket. Dit is mijn verhaal van shock, woede en uiteindelijk afschuw over de praktijken van dit financiële bureau.

Aanvankelijk was ik in de war waarom mijn man een Visa-debietrekening zou openen zonder het me te vertellen. Dus vroeg ik hem of hij deze kaart wilde aanvragen. Hij was verbijsterd en zei: “Nee! Is mijn identiteit gestolen? Ik was evenzeer in de war omdat de kaart geld moet laten laden om iets waard te zijn, dus het zou niets waard zijn om dieven te identificeren, tenzij ze erin slaagden om de kaart te stelen nadat we geld hadden geladen. Bovendien kwam deze kaart op ons adres, en het is niet logisch dat een identiteit dief zou sturen wat ze willen stelen naar ons.

Dus ik las de bijgevoegde brief, en het zegt dat sommige partners van netSpend mijn man aanbevolen voor de Visa debetkaart service. Het probleem is dat mijn man deze kaart niet heeft aangevraagd, dus het is niet logisch dat er nu een nieuwe kaart ligt te wachten op zijn activering. Zelfs als andere financiële instellingen zijn naam en adres aan partners zouden verkopen, zouden zij hoogstens een valse creditcard moeten sturen samen met een aanvraag. Dus ik heb dit bedrijf een beetje online onderzocht en het lijkt erop dat het kaarten heeft gestuurd naar andere mensen die de kaart niet hebben aangevraagd. Er is ook een heleboel andere klachten tegen dit bedrijf over hoe het omgaat met het geld van klanten.

De volgende dag belde ik prompt netSpend en vroeg hen om deze account te sluiten. Volgens de vertegenwoordiger dacht iemand van netSpend dat ons huishouden een Visa-debitcard nodig had, dus stuurde hij ons die. Zolang we het niet activeren bestaat de account niet in hun systeem. In feite gaf de vertegenwoordiger toe dat we de kaart niet hadden aangevraagd. Door ons een ongewenste kaart te geven, verloor netSpend vrijwel elke kans om ons in de toekomst als klant te hebben.Concluderend, dit is waarschijnlijk de meest weerzinwekkende acquisitietactiek die ik ooit heb gezien, omdat het ons echt het gevoel gaf dat we een beetje overtreden werden. Credit- en debetkaarten worden niet als snoep uitgedeeld en ik hoop dat netSpend zich dat realiseert. Het lijkt erop dat de business van netSpend er in feite in bestaat om mensen geld op de kaarten te laten storten en het geld van mensen dan langzaam met kosten weg te jagen. Toen ik belde hun gratis nummer zegt dat het kost 50 cent alleen al om uw saldo te controleren! Het is dus wel logisch dat ze willen dat zoveel mogelijk mensen geld op hun plastic voorwerpen deponeren. Mensen vertellen dat ze kaarten moeten activeren waarvoor ze geen aanvraag hebben ingediend, is echter zeker niet de juiste weg.

Als u op zoek bent naar een goede prepaid kaart, hebben we een lijst van de beste prepaid kaarten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *